Facebook annoncering behøver ikke koster spidsen af en jetjager
Hos Facebook findes der ingen faster priser. For at undgå, at det ikke koster spidsen af en jetjager er det vigtigst af alt, at det gøres rigtigt. Viden om tracking, pixel og dine annoncer er en forudsætning for, at du kan få din annoncering op at køre op Facebook – og vores viden om annoncer og opsætninger som gør, at du rent faktisk tjener penge på dine annoncer.
Hver gang en besøgende på Facebook får vist din annonce skal der betales et beløb. Dette beløb kan dog variere alt efter konkurrencen på din målgruppe. Du vil opleve, at konkurrere med virksomheder som sælger andre produkter end dig, men som forsøger at ramme samme målgruppe. Når du annoncerer på Facebook betaler du pr. 1000 visninger (CPM). En God CPM ligger omkring 50-150 kr. pr. 1000 visninger. Dog er det lige så vigtigt, at have fokus på om annoncerne giver konverteringer. Du skal derfor være skarp på din målgruppe, kvaliteten på annoncen, så du sikre en god CPM og konverteringer. Det kan derfor være en god ide at samarbejde med en Facebook konsulent for at sikre gode resultater.